سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر مثل یه مسافره
جمعه 86 آبان 25 توسط طلبه

انتظار و عدم انتظار مثل مسافر و حاضر است، کسانی که اهل دنیا هستند قصد اقامت کرده‏اند، کسانی که اهل آخرت هستند توی دنیا قصد اقامت ندارند، حالت مسافر دارند. مسافر چه کار می‏کند؟ مسافر مثلا می‏خواهد برود کشور عربستان، می‏خواهد برود در آنجا مثلا متوطن بشود، نمی‏خواهد برود حج و برگردد، یک کسانی هستند که می‏خواهند بروند خارج و بمانند و دیگر برنگردند، اینها چه کار می‏کنند، همین‏ها کافی است‏برای مطالعه کار، اینها همه‏ چیزشان را دلار می‏کنند، فرششان، باغشان، تجارت‏خانه‏شان، همه‏شان را پول می‏کنند می‏گذارند توی بانکهای خارج، کسی هم که اهل آخرت است، همه را می‏فرستد توی بانکهای آخرت، اینجا مصرفش نمی‏کند، پس آن کسی هم که معتقد است‏ به آخرت، حالتش، حالت مسافر دارد که قصد رفتن کرده است، حالتش این است که همه چیزش را تبدیل به جنس ارز آن کشور می‏کند، انتظار هم همین حال را به انسان می‏دهد که شاید امشب آمد، شاید امروز صبح آمد، در روایات نگفته‏اند که آقا ده سال دیگر می‏آید، بیست ‏سال دیگر می‏آید


____________________________________________________________________________________
از ناشکری شروع شد!!!
جمعه 86 آبان 11 توسط طلبه

«ان‏ الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم‏» .
گفتیم آن روزی که غیبت صورت گرفت، باز باعثش مردم شدند، مردم یک کاری کردند که نعمت ازشان سلب شد و آن روزی که حضور پیدا بشود قبلش مردم عوض شده‏اند، «ذلک بان الله لم یک مغیرا نعمة انعمها علی قوم حتی یغیروا ما بانفسهم‏».
یا می‏گوید: «ان عدتم عدنا» .اگر شما برگردید ما برمی‏گردیم
، گاهی هم در توبه را باز می‏کند و خدا لطفی می‏کند در آنجا و می‏گوید: «تاب‏ علیهم ‏لیتوبوا»
ملاحظه وضعیتشان و ضعفشان را کرده است، نظری کرده است، اجازه داده است که دلشان بشکند و توبه کنند، آن هم جایگاه خودش را دارد. پس اصل غیبت که شروع شد از ناشکری شروع شد!!!،
 کاری با امام یازدهم کردند شیعیان که با هیچ ‏کدام از امامان نکردند!،
 یک نامه‏ای به ایشان نوشتند که پولهایی را که ما خدمتتان فرستادیم شما مقدارش را به ما بگویید در «تحف العقول‏» حضرت پاسخشان را اینطوری دادند که اگر این امامت امر مستمری است چرا این سؤال از یکی از پدران من نشد، چرا آنها متهم به این معنا نشدند؟ بعد از آن حضرت نپذیرفت و دستور فرمود پرده سیاهی در اتاق ایشان آویختند، مردم می‏آمدند از پشت پرده سؤال می‏کردند و می‏رفتند. این هم پرده غیبت است. این حرکت است، چون خدای تعالی می‏توانست آسمانها و زمین رادر یک لحظه خلق کند اما آنها را شش روزه آفرید، در روایت داریم که  برای «تانی‏» است، خداوند «تدرج‏» را دوست دارد، این متین‏تر است. پس اول غیبت کبری است‏با نواب لاعلی التعیین [غیرمعینی]، که حضرت دیگر تعیین نمی‏کنند، قلوب مردم به سمتی برود و آمادگیشان و ساخته‏شدنشان برای ظهور، معنای انتظار این است که هم خودش را فرد آماده کند برای پیوستن به آن حضرت، و هم دیگران را برای این کار تشویق کند و برای این کارمقدمات اماده کند.
در یک مثال کوچک می‏شود اینطوری مثال زد، امام راحل، قدس‏ سره، در نجف بود و مردم آرزو داشتند بیاید ایران، همکاری با او می‏کردند با اینکه در بینشان نبود، نوارش را تکثیر می‏کردند، صحبتش را اشاعه می‏کردند، ذکر خیر او می‏کردند.

کاش با هم انقلابی دگر برپا کنیم...باذکر یا مهدی و با رمز یازهرا. انشاالله




____________________________________________________________________________________
حتی 313 نفر ...
جمعه 86 آبان 4 توسط طلبه

آیت الله طهرانی از علّامه طباطبائی سؤال می کند:

« راجع به حضرت قائم آل محمّد حضرت حجّة بن الحسن العسکری- اَرْواحنا فِداهُ – و کیفیّت ظهورش، از مرحوم قاضی – رحمة الله علیه- چیزی به خاطر دارید؟ علّامه فرمودند: در روایت است که چون حضرت قائم- عجّل الله تعالی فرجه الشریف – ظهور کنند، اوّل دعوت خود را از مکّه آغاز می کنند. بدین طریق که بین « رکن» و « مقام» پشت به کعبه نموده و اعلان می فرمایند و از خواصّ آن حضرت سیصد و سیزده نفر در حضور آن حضرت مجتمع می گردند. مرحوم استاد ما قاضی- رحمة الله علیه – می فرمود که: در این حال حضرت به آنها مطلبی می گویند: که همه آنها در اقطار عالم متفرّق و منتشر می گردند و چون همه آنها دارای طیّ الارض هستند، تمام عالم را تفحّص می کنند و می فهمند که غیر از آن حضرت کسی دارای مقام ولایت مطلقه الهیّه و مأمور به ظهور و قیام و حاوی همه گنجینه های اسرار الهی و صاحب الأمر نیست. در این حال همه به مکّه مراجعت می کنند و به آن حضرت تسلیم می شوند و بیعت می نمایند. مرحوم قاضی –رضوان الله علیه – می فرمود: من می دانم آن کلمه را.




____________________________________________________________________________________
شرط ظهور مهدی عج
شنبه 86 مهر 21 توسط طلبه

معنی اصیل انتظار این است که انسان در خودش زمینه آمادگی برای اطاعت و پیوستن به آن حضرت را پیدا بکند و همچنین زمینه را برای آن حضرت آماده کند. یعنی هم خودش آماده باشد برای پیوستن به آن حضرت، هم برای آن حضرت زمینه سازی بکند. بعضیها یک بعد انتظار را گرفتهاند و آن اینکه میگویند آن حضرت تا نیاید امور اصلاح نمیشود اما اینکه آیا لازم است که ما کاری کنیم تا برای آن حضرت زمینه هموارتر بشود، این را میگویند به ما مربوط نیست، این برداشت غلطی از انتظار است، این یاس است، این انتظار نیست. میگویند از دست ما کاری ساخته نیست. صاحبش میآید خودش امور را اصلاح میکند، خیر از دست شما کاری ساخته است، بعضی جایگاه تقدیر را و جایگاه مقدرات را نشناختهاند، جایگاه تقدیر و مقدرات این نیست که از انسانها سلب اختیار کنند، سلب قدرت کنند، تقدیر جای خودش را دارد، قدرت و اختیار انسان هم جای خودش را دارد و به دلیلی که انسان مختار است و خدا امانت قدرت را به انسان داده است، این زمینه انتظار فراهم میشود. چرا؟ چون آن روزی که آن حضرت میآید اینطور نیست که ایشان از انسانها، سلب قدرت میکند و انسانها را به راهی که میرود مجبور میکند، اگر بنا بر چنین کاری بود نیاز به انتظار نبود، در همان سال وقتی که ایشان چهار ساله بودند، نه، وقتی که ایشان ده یازده ساله بودند یا پانزده ساله بودند یا بیست ساله بودند اگر بنا بر اکراه بود خوب همان موقع اقدام میشد نیاز نبود که این همه زمان بگذرد و قرآن مکررا میفرماید:

«انلزمکموها و انتم لها کارهون،من برحمت وسعادت شما را اجبارمیکنم وشماتنفراظهارمیکنید» 1.

با اینکه شما بدتان میآید و کراهت دارید، شما را به قضیه ملزم بکنیم؟ یا میفرماید:

«انما انت مذکر لست علیکم بمصیطرهمانا تو تذکر دهنده ای و مسلط بر انان نیستی»; 2.

«لست علیهم بوکیلیامبر بگو که من نگهبان شما نیستم» 3.

پس این مجموعهها نشان میدهد که آن حضرت در انتظار مساعد شدن شرایط و اذن پروردگار جل و اعلی است، پروردگار متعال هم برنامهاش این نبوده است که مردم عوض نشدند او عوض کند، چه ظهور، چه غیبت، جزء این آیه هستند: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم خدا حال هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود قوم تغییر دهند» 4 .

آن روزی که غیبت صورت گرفت، باز باعثش مردم شدند، مردم یک کاری کردند که نعمت ازشان سلب شد و آن روزی که حضور پیدا بشود قبلش مردم عوض شده.

1)سوره هود 28   2)غاشیه21-22  3)انعام 66 

4) رعد11  (انتظار از ایت الله حاءری شیرازی)

 




____________________________________________________________________________________
ای مضطر غریب..
پنج شنبه 86 مهر 12 توسط طلبه

شب عجیبی است..
شب جمعه..
شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان..
به چه فکر می کنی؟ به همان چیزی که من فکر می کنم
شب غریبی است..
کاش همان شب باشد که وعده اش را داده اند؟
کاش همه چیز امشب آغاز شود و..
و جبرائیل   ان ندای اسمانی را ..کاش
و فردا جمعه است
تو را به خدا دیگر بس است
دست های خالی پر ز گناه ما را ببخش
تو را به دعای خوبانت قسم
مولایم را مولایم برسان به دادمان
و ای مولای مهربانم
بخوان دعای ام یجیب را ای مضطر غریب..


 




____________________________________________________________________________________
 
 
درباره وبلاگ


کاش بتونم و بتونید در لحظه لحظه های زندگی منتظر باشیم منتظر حقیقی هر لحظه هر آن منتظر ظهور قبل از اینکه ما مشتاق دیدار اقا باشیم مطمئنا اقا مشتاقه پس بیایم همونی باشیم که اقامون می خوان انشاالله الهم الرزقنی حلاوه ذکرک و لقا ئک و حضور عندک آمین
montazeran_zohooor@yahoo.com
موضوعات
آرشیو مطالب
مطالب اخیر
پیوند ها
پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
بندیر
طلبگی و دنیای عشق
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
خیبریان
»»بانــــــوی مطیعـــه««
اماده باشه یاران امام زمان
استشهادی
احساس با تو بودن
مرگ را تجربه کنید
ارمیا
خاطرات باور نکردنی یک حاج اقا
ولایت
گنجینه قصار
وقایع
*اللهم عجل لولیک الفرج*
آیین جوانمردان
یاران ناب
حرف هایم با تو
ازدواج موقت وچالش ها
طلبه ای از نسل سوم
رضوان
مرواریدی درصدف
سبکبالان
محبان مهدی
زن در آینه جمال و جلال الهی
راز خون
طلوع می کند ان افتاب پنهانی
نامه ای به معشوق
یاس خونین
اسوه حسنه
معراجیان
روزنامه اینترنتی عصر ظهور
بقیه الله
کانون انتظار
پایگاه اطلاع رسانی مهدویت
آشنایی با امام زمان (عج)
زندگی نامه
از وفات امام حسن تا غیبت صغری
کتابخانه مهدویت
شبکه منتظر
پوهشکده انتظار نور
مرکز مجازی مهدویت
پایگاه امام مهدی (عج)
مجمع داشجویی ظهور
اجلاس حضرت مهدی (عج)
جمکران نت
گردان فرهنگی مهدی یار
زن و مسئولیتها
بی تو در بیابان بی کسی
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
کل بازدید : 276390
بازدید امروز :0
بازدید دیروز : 11
تعداد کل پست ها : 96
امکانات جانبی
دانشنامه مهدویت
پیوندهای روزانه
لوگوی دوستان
 

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin